Клиентите на Mazda дълго време чакаха този автомобил – компактен SUV с модерен дизелов двигател и автоматична трансмисия. Тази конфигурация, която в последно време се превърна в „класика в жанра”, е най-търсена на пазара и се радва на все по-добри продажби. Но гордите японци не са се задоволили просто да „сглобят” SUV от налични детайли – те са разработили изцяло нов автомобил с изцяло нови двигатели и трансмисии.  И чакането си е струвало, защото резултатът е наистина впечатляващ – новата дизелова CX-5 безспорно е най-добрият компактен SUV на пазара в настоящия момент. Няма да се впускам в подробности за целия арсенал на технологията SKYACTIV - като намаленото тегло на каросерията, оптимизирана конструкция на окачването и новите трансмисии, – която е насочена не само към максимална ефективност, но и към висока радост от шофирането. Японците заслужават поздравления за цялостното преосмисляне и дори преоткриване на дизеловия двигател. 2,2-литровият битурбо дизел на CX-5, който се предлага с две нива на мощност (150 и 175 к.с.), впечатлява най-силно с изключително ниската си степен на сгъстяване от 14:1. Тази необичайно ниска за дизелов мотор стойност осигурява множество преимущества  - по-олекотена конструкция на двигателя заради по-ниските механични натоварвания, по-мека, тиха и спокойна работа, почти никакви вибрации, по-плавно разгръщане на мощността и не на последно място – много ниски нива на азотните оксиди, благодарение на което агрегатът покрива изискванията на бъдещата норма за вредни емисии Euro 6, при това без сложни и скъпи допълнителни катализатори и системи за впръскване на карбамид.
Тестваният от мен модел с мощност 150 к.с. и 6-степенна автоматична трансмисия разгръщаше мощна тяга още малко над обороти на празен ход, развърташе се с лекота до над 5000 об/мин и при това работеше много тихо и спокойно. Новата 6-степенна автоматична трансмисия работи фино и хармонично, винаги подбира най-подходящата предавка уверено и бързо  –  а благодарение на ранното включване на съединителя на хидротрансформатора (той реално работи само при потегляне и е блокиран през 89 % от времето) мощността достига до задвижваните колела директно и с минимални загуби.  А това гарантира не само висока икономичност, но и приятна динамика на управлението, защото връзката между двигателя и колелата почти винаги е „твърда”. CX-5 вози комфортно, поведението на пътя е напълно предвидимо, в завоите каросерията се наклонява незначително, единствено при много агресивен стил на шофиране и по-рязка промяна в динамичния център на тежестта задницата „олеква” и се налага намесата на ESP. Кормилното управление с електрически сервоусилвател е леко, но прецизно, шофирането по завои доставя удоволствие.
Предлагането на място също е повече от средното в този клас  – благодарение на голямото междуосие (2700 мм) в интериора е много просторно, единствено средното място на задната седалка не е особено широко и комфортно. Багажникът също е с предостатъчна вместимост (500 до 1620 литра), разделената на три части облегалка на задната седалка се сгъва с лекота, при което се образува почти равен под.
 
 
       Qoros пуска втори сериен модел
      Qoros пуска втори сериен модел
    
     
       Гуми ръчна изработка
      Гуми ръчна изработка
    
    Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!